A month. Almost.
Busying juggle with so many things.
Busying to put a priority.
But on top of that envy.
Envy because they get that opportunity in young number.
But seriously some part they don't know how to handle it.
Envy because I should be in that place now.
I be in that place once but its too short time.
And really hope I'll be there again.
So I have the opportunity to avoid or correct their mistake.
Saturday, July 26, 2008
Envee
the glamorous Blur Clairvoyance singing at 6:20 PM 0 style(s)
Wednesday, July 23, 2008
hari yang penuh dengan magis.
tambahan pula bila dia ada anak lelaki yang kacak. memandu toyota camry dengan penuh macho.
aku?
hampir pengsan dan tercabut nyawa. mata terus jadi kaler pink dan hati berbunga-bunga. hahahaha.
*kah kah kah :p*
the glamorous * dina * singing at 10:28 PM 2 style(s)
Monday, July 21, 2008
selamat hari isnin!
2. is it ok kalau aku bohong about something, and want it to be that way, untuk kesejahteraan semua pihak? sebab aku rasa ni je jalan penyelesaian yang logik.
3. lately, aku rasa tak sedap hati. something fishy is going on. aku tak tau la apa strategi 'orang tu' tapi aku dapat rasa la macam dia tengah plan something. so, aku rasa aku nak pergi menyiasat. jangan gelak. aku serius ni okeh!
4. seminggu je tinggal untuk dapat apa yang dihajati. hi hi hi. aku sanggup tak beli kasut semata-mata nak simpan duit! huh! dah laa memang kena revamp wardrobe (ok, the real resason is because budak baru ramai nak masuk. kena la dress-up sikit kan).
5. apa je point entry ni? none. aku try to distract myself from the pain. in which, macam tak berkesan pun? baik tido jek!
the glamorous * dina * singing at 12:18 AM 1 style(s)
Friday, July 18, 2008
hello people!
what goes around comes around?
yeah.
oh. saya ada satu confession.
minggu ini, bunyi ombak adalah bunyi yang paling seksi.
hahahahaha don't ask!
p/s: feels good to be back here :)
the glamorous * dina * singing at 11:49 PM 2 style(s)
Pernah dengar?
What goes around, comes around.But...
What goes square, I'll make sure it'll be fair!
the glamorous Cik Cah singing at 5:07 PM 0 style(s)
Sunday, July 13, 2008
Forgive and forget...
Forgive and forget. That's what they say. It's good advice, but it's not very practical.
True enough. How can you forget about things that hurt you the most? Apatah lagi apabila ianya melibatkan maruah kita. My dignity, my pride. Selama ini kita ingat dia baik dengan kita tanpa sebarang niat lain. Tapi rupanya, sekadar untuk melancarkan kerjanya. Dan apabila tiba masanya, kita tak mahu lagi menurut arahannya (she's not my boss... the he*ll with her order!), dia memburukkan kita. Adilkah begitu?
Adil itu tidak murah. Tidak pernah percuma. There is a price you have to pay! In my case, maruah aku di injak-injak sesuka hati. Aku dipersalahkan kerana menjalankan tugas dengan baik (terlebih baik mungkin sehingga orang memuji aku dan bukan kamu!).
When someone hurts us...we want to hurt them back. When someone wrongs us, we want to be right.
Again, it is absolutely true. I'm not deaf (oh, maybe a tone deaf. coz', I can't do a karaoke :p), I'm not blind, I'm not even a puppet. Sooner or later, if not me, someone else will hurt you more than what you did to me! Ingatlah, Allah itu Maha Esa. Dia masih dan akan terus berkuasa ke atas umatNya.
What you did, yes, it's hurt and I want to hurt you back even more. But, there's no rushing to it. I still got plenty of time. Well, wise man says, "Don't get mad, get sweet revenge!" I'll wait for the right moment to the taste the sweetnest of revenge on you ;)
Without forgiveness, old scores are never settled...old wounds never heal.
How I could forgive you when you never say sorry and explain to me things that you have told others about me? Mengata orang tu memang seronok, kan? Tetapi memohon kemaafan itu tidak pernah mudah...
And the most we can hope for is that one day we'll be lucky enough to forget.
I hope so. But, sorry... I can't. That's how I learn. I don't want the same people bringing the same problem to me twice.
Hey, thanks for the opportunity you gave me. To get to know you, to learn working with someone like you. I'll work even better than you did. I'll treat others who works with me with respect. Insya-Allah!
Credit: Quotation taken from Grey's Anatomy, Season 4, Episode 4.
the glamorous Cik Cah singing at 12:05 AM 1 style(s)
Wednesday, July 2, 2008
And I Cry...
I hope life treats you kind
And I hope you have all you've dreamed of.
And I wish to you, joy and happiness..
No, I won't wish for your love anymore.
Cause I already have the man I've been dreaming of right now. But I'm not a heartless person. I pray for you happiness and wish the best of your life.
Please. Take care. :-)
So, goodbye. Please, don't cry.
We both know I'm not what you, you need..
the glamorous Amyz! singing at 10:26 PM 1 style(s)
Tuesday, July 1, 2008
Cinta Tak Datang Hanya Sekali...
Kekasihku, syurgaku
Tanpa dia malam menemaniku
Sepi memelukku
Bulan jangan biar siang biar malam ini kelam
Biar ia sepi sepertiku
Orang yang duduk di kerusi bahagian atas saya beberapa kali menendang-nendang kerusi saya ketika menonton SEPI. nak je saya sound,
'Abang, kalo nak ngorat pun tunggulah pas abes tgk sepi ni! Saya tak ke mana pun selagi citer ni tak abes...'
eeee, geram betul!
the glamorous Cik Cah singing at 7:57 AM 1 style(s)
Friday, June 27, 2008
Bawang...
the glamorous Cik Cah singing at 11:04 PM 0 style(s)
Thursday, June 26, 2008
heartbreaker - will.i.am
I Know Karmas Comin To Pay Me Back
I Hurt The Sweetest Thang That's On The Map
I Broke Her Heart In 30 Seconds Flat
In 30 Seconds Flat <- oh yes. 30 second-flat. sakit hati aku.
Now How Did I
Just How Did I Become That Kind Of Guy
To Look At Girl And Lie Right In The Eye
My Momma Told Me Willy That Ain't Right
Boy Now That Ain't Right
I'm S S S Sorry
I'm S S S Sorry
I Didn't Mean To Break Your Heart [x2]
I'm S S S Sorry
I'm S S S Sorry
I Didn't Mean To Break Ya
B B B B Break It Baby
Look Baby
I'm A Heartbreaker [x6]
I'm A Heart
A H H H H I'm A Heart
A H H H I'm A
Where She Go
I Got Some Things I Gotta Let Her Know
To Fix The Love Now It's Impossible
But Baby Baby If We Take It Slow
If We Take It Slow
We Can Make It Work
We Just Can't Throw The Love Down In The Dirt
You Probly Thinkin I'm A Fuckin Jerk
Cause The Way I Let You Down It Made You Hurt
I Didn't Mean To Make You Hurt
I'm S S S Sorry
I'm S S S Sorry
I Didn't Mean To Break Your Heart [x2]
I'm S S S Sorry
I'm S S S Sorry
I Didn't Mean To Break Ya
B B B B Break It Baby
Look Baby
I'm A Heartbreaker [x6]
I'm A Heart
A H H H H I'm A Heart
A H H H I'm a
Break It Down
Let's Break It Down [roughly x15]
So So So Sorry
So So So Sorry
A La La La
La La La La
La La La La
I'm S S S Sorry
I'm S S S Sorry
I Didn't Mean To Break Your Heart [x2]
I'm S S S Sorry
I'm S S S Sorry
I Didn't Mean To Break Ya
B B B B Break It Baby
Look Baby
I'm A Heartbreaker [x6]
I'm A Heart
A H H H H I'm A Heart
A H H H I'm a..
the best song to play on loop in my head for tomorrow's futsol game. lawan dengan AJV okay. hahahaha. wish me luck ek. walaupun tugas aku cuma sebagai 'pencuri ayam'.
buat hati kering. muka kena ganas. esok aku sepak je team AJV tu. huhuhu.
the glamorous Anonymous singing at 7:59 PM 0 style(s)
Ada aku kesah?
Ada aku kesah?
Pedulik ape aku?
Kata aku pada diri
Pedulik ape aku?
Ada aku kesah?
walapun aku sendiri tahu, aku cuma dustbin
Aku kesah dan aku pedulik untuk tak jadi macam itu lagi
the glamorous Blur Clairvoyance singing at 5:16 PM 0 style(s)
Monday, June 23, 2008
bodoh dan bangang dan bahlul.
ada seribu satu perkara yang aku nak luahkan.
tapi semua mati di saat aku cuba melontar kata.
wanna know something?
kawan kamu yang seorang ini sebenarnya ada kerja yang perlu disiapkan. ada bahan untuk di-present di meja segi empat pejabat esok. tapi boleh tak dia masih berkira-kira untuk tidur, dan persetankan saja kerja itu?
dia mahu bohong pada kamu-kamu. yang dia boleh berpijak kukuh di dunia realiti tanpa perlu tangannya dipaut kuat pada kamu-kamu. dia sendiri sedang berbohong pada dirinya. dengan harapan semuanya akan pulih seperti biasa.
kadang, dia sandarkan pada kemarahan yang ada untuk terus melalui 24 jam yang bersilih ganti. dan dia cuba alihkan fokus pemikiran kepada sesuatu yang lebih produktif.
dan kamu tau sajalah apa yang berlaku selepas itu..
the glamorous Anonymous singing at 11:09 PM 0 style(s)
Friday, June 20, 2008
Hug. Hug. Hug.
Dear my sistah.
Hugs. Hugs. Hugs.
:-)
Love u all. ;-)
Bobo a.k.a Chuwawa kirim salam. Tengok.. comel tak dia? Hikhik.
the glamorous Amyz! singing at 11:28 AM 0 style(s)
Wednesday, June 18, 2008
Hitam Putih Kehidupan
Lihatlah sekitar alam
Dunia luas terbentang
Langit tinggi kebiruan
Pohon-pohon kehijauan
Hembusan bayu yang menyegarkan
Dengarkan di sana-sini
Beburung riang menyanyi
Berbunga aneka warna
Sumber kedamaian jiwa
Mensyukuri nikmat Maha Esa
Begitu berharga kehidupan ini
Bagi mereka yang tahu menghargai
Mengapa terdorong oleh perasaan
Kalau turutkan hati diri menjadi korban
Tiada yang dapat lari dari masalah diri
Hadapilah dengan tenang
Tiap cabaran yang datang
Atasinya dengan keimanan
Sekadar buat renungan
Untuk mu teman tersayang
Hitam putih masa depan
Sendirian menentukan
Hidup ini usah persiakan
the glamorous Amyz! singing at 1:24 PM 0 style(s)
Sunday, June 15, 2008
for god sakes, woman!
hari-hari yang dilalui, walaupun bergelak ketawa menghilai macam pontianak, tuan badan saja yang tau rasa di hati. panas. menggelegak. kecewa. mati.
tak apa lah. aku dah buat apa yang perlu, yang lain kuserahkan saja pada Allah Ta'ala. dan dendam-dendam yang ada pasti menjadi lebih parah. itulah aku. biarkan api membakar diri.
dan seperti yang aku bilang pada cik amyz, aku dah tak kuasa nak fikir. tapi aku tak boleh buat apa-apa kerana hari-hari yang aku lalui adalah penuh dengan kemarahan dan kebencian. dan bila kita marah, apa saja yang kita buat, pastinya tanpa rasa bersalah walau sedikit pun.
i deserve an explanation. that is all i ask. noktah.
the glamorous Anonymous singing at 8:58 PM 2 style(s)
Thursday, June 12, 2008
Gaji 2 kali sebulan...
Yes, akhirnya! Cakap-cakap itu dapat dibuktikan.
Ingat kawan-kawan!
Kalau 40 orang doakan kau bodoh, memang korang akan jadi bodoh. Apatah lagi kalau 4 juta orang doakan kau bodoh. Bukan setakat kau bodoh, tapi bangang+bahalol!
Tension!
For God sake! Please do listen to us this one time!!! Twice a month doesn't lessen our burden. Your decision make us suffer more.
the glamorous Cik Cah singing at 7:48 AM 0 style(s)
Wednesday, June 11, 2008
10% daripada RM18k & RM15k aje?
Aku rasalah, ini apa yang aku rasa.
Mungkin dah lebih daripada 4 juta orang Malaysia yang cakap dia bodoh sebab itulah dia betul-betul bodoh. Kan?
Iyalah, ustazah aku masa sekolah dulu cakap... kalau 40 kali orang cakap kita jahat, nanti betul-betul kita jadi jahat. Walaupun kejahatan kita tu taklah sehebat orang lain. Setakat bunuh makhluk Allah S.W.T je, nyamuk atau semut, contohnya. Jahat jugalah kan, sebab kita membunuh.
Ibu aku pula selalu pesan, jangan lepas laku nanti orang benci, jangan lepas kata sebab kata-kata tu satu doa. Dan, ustazah aku (yang sama) juga cakap... doa-doa dari orang teraniaya ni cepat sampai dan dimakbulkan Allah S.W.T.
Amin!
the glamorous Cik Cah singing at 8:29 AM 0 style(s)
Monday, June 9, 2008
Friday, June 6, 2008
tata tudeluuuu
the glamorous Anonymous singing at 10:29 AM 0 style(s)

