Friday, February 13, 2009

Belum masanya

Yakinkan diri.

Kalau rezeki itu bukan untuk kita, paksa macam mana pun, ia masih belum tentu jadi milik kita.

Betulkan?

Glad to hear that I'm one of the shortlisted candidate yang dipertimbangkan untuk jawatan itu. Jawatan penting. Bukan kenaikan pangkat. Tapi, at least people will look up at you.

I'm new here. Bulan enam (Jun) ini baru genap 2 tahun aku di sini. Pesaing aku itu, seorang lelaki, sudah bertahun-tahun di sini (lebih dari 5 tahun). Pengalamannya lebih banyak. Sudah tau selok belok permainan politik di pejabat ini dan juga negara.

A great competitor. Jadinya, aku tidak ralat sangat pun kalau tidak dapat. Lagi pun dia seorang lelaki yang masih bujang (read: handsome juga). Dan faktor, aku seorang perempuan yang telah berkahwin juga mempengaruhi keputusan ahli panel yang memilih.

Aku tidak tahu tentang jawatan itu dan tentang pemilihan calon. Sumpah. Sehinggalah hari ini. Ada kakak yang baik hati dan comel yang telah memaklumkan aku mengenainya.

At least, berita itu mampu menceriakan aku untuk hari ini. Alhamdulillah.

Smiling all the day...

0 style(s):