Monday, August 4, 2008

Baju Pengantin: Kisah 1


"Meh sini dik oii, try baju ni..."

Aku buat muka blurr pandang kain yang masih bergulung pada kayu. Kakak tu (aku agak dia kakak pasal muka dia matured, hahahah!) ambil kain lining yang bergulung pada kayu dan ikat pada badan aku. Kemudian dia ambil kain lace dan buat seperti tadi.

Tarraa... dah siap baju pengantin aku (hikss, walaupun prosesnya taklah semudah itu).

"Kau ni, kecik-kecik lagi dah gatal nak kahwin." Dengan muka selamba dia membebel sambil membetulkan kedudukan kain tu pada badan aku.

"Apa pulak..." Dengan muka tak puas hati, sesuka rasa dia kata aku gatal, kang aku tak jadi beli kang. "Ibu, kakak ni kata kakak budak kecik." Kali ni aku ketawa besar.

"Baper umur kau ni, dik?"

"Saya dah 27 lah kak..." Mata dia terbeliak. "27 tahun, kak."

"Kau biar betul! Aku tengok macam 22 tahun je sebab tu aku kata kau gatal nak kahwin."

Tak pasal je.



Moral of the story:
Ketawa banyak-banyak, walaupun pipi kita tembam, tapi kita tetap maintain muda!

2 style(s):

OP Zaharin said...

ecece nak kata nampak muda la tu kan :P

Cik Cah said...

hehehe... bro op jeles! :p lalalalala...