Thursday, January 18, 2007

confession of an ex-drama queen :P

Ini adalah luahan perasaan yang terpaling ikhlas penah aku tulis. Rasanya laa. Dalam kepala aku ni, ada seribu isu yang semuanya nak kena aku concentrate at the same time. Kadang-kadang, rasa macam boleh jadi gila sebab otak aku ni kaedahnya macam tak mau stop berfikir.. pening makkkk!! Sampai tak boleh tido tau! Kalau minyak cap kapak tu boleh dimakan, agaknya mau sehari sebotol aku telan. Kronik kan?

Hidup tanpa bekerja ni memang agak sadis laa. Especially bila part dah hantar beratus-ratus application untuk keje yang tah pahape pun ada jugak, tapi tak satu phone call pun yang aku dapat. Memang macam cilake. Oh, and try this. Dapat kerja yang diidam-idamkan, tapi akhirnya di-reject atas alasan kesihatan yang sebenarnya adalah tidak serius langsung! Memang babi. Padahal dah sign agreement segala, and this is where the phrase "takde rezeki" suits me well. Waaaaaaaaaa!!! Badi apa aku kena ni haa????!!!

Entah la, aku ada buat taik kat sapa-sapa ke ni yang aku tak sedar, pastu korang sumpah aku sampai jadi camni? Sebab aku rasa macam dah mintak maaf kat semua yang aku menyampah dulu tu.. huhuhu. Tapi yela, mungkin aku ni tak dimaafkan.. sob.. sob.. sob..

However, mood aku ni masih swing-swing lagi. One time aku rasa nak marah, memang abis semua aku nak marah. Tekanan perasaan kot eh. Pastu bekurung je dalam bilik. Memang takmo keluar! Pancing aku dengan Nando's pun memang aku tak layan. Daripada korang jadi mangsa amukan aku, baik aku dok rumah diam-diam, merawat mental yang semakin lemah ni.

Lately, ada certain malam-malam, aku baca Quran before tido. Tenangkan otak, kepala, hati. Aku tau semua ni dugaan. Kena sabarr sesabar-sabarnyaaa.. and that's what i'm doing right now. Sabaaaaarrrrrr..

So, cukuplah confession untuk malam ni. Hingga di lain kejadian. Muaaahhss!!

4 style(s):

Cik Cah said...

cik adik...

things are not going to get any better if u r hiding from the world sekalipun...

meh la kita piknik2 sakan di tepi tasik di kala hujan mula turun renyai-renyai *tebiat katanya...*

nak kek batik? nak sandwich? lasagna? ehhh... lasagna tu belum khatam lagi! hehehehe... just tell me which one of the 2, I'll make it for u darling!

:P

Anonymous said...

birthday girl takyah buat apa-apa kot. hik hik hikkk

Anonymous said...

aku nak bolot ferris wheel tue sorang2 ble?

Anonymous said...

ko mmg pembolot lin. takpe, silakan. ahaks :P