Friday, December 8, 2006

3 sebab tersendiri Kenapa Tulis Blog... (i)

1. Glamour
Yerp. Bagi aku, inilah cara yang paling mudah untuk jadi selebriti. Bukan tak ada rupa, tapi tak cukup meriah untuk jadi model, pelakon, penyanyi dan sewaktu dengannya. Bukan suara tak sedap tapi aura tak cukup power nak menawan hati rakyat Malaysia.

So, bloglah cara yang paling mudah untuk di kenali. Bukan setakat di Malaysia, tapi seluruh dunia. Blog di baca oleh ramai orang dari seluruh dunia yang faham bahasa Melayu. Secara tak langsungnya, blog yang famous akan terkenal di seluruh dunia.

Jadinya, bolehlah berlagak... "Aku lebih hebat dari Mawi @ Siti sebab aku terkenal di seluruh dunia bukan setakat di Malaysia, Indonesia, Brunei dan Singapura!" *yakyahyeah!*


2. Seronok
Entah. Tapi itu yang aku rasa kalau tulis kat blog. Aku bukannya rajin sangat nak menulis dalam diari. Tapi bila ada blog ni, rasa macam seronok nak update. Nak tulis dan bercerita kat orang.

Mungkin sebab paparan blog ni kot. Yelah, kalau agak2 bosan je dengan layout yang ada, tukarlah... apa lagi! Itu adalah salah satu sebab kenapa aku suka-suka tukar layout blog dulu-dulu.

Cuba korang bayangkan ye kalau aku tulis dalam diari, korang agak setahun berapa banyak diari yang aku ada kalau asek bertukar je sebab bosan?


3. Cara paling mudah untuk sorok dari pengetahuan ahli keluarga
Yelah. Tulis dalam diari or atas kertas, bahaya oooo. Kalau orang lain jumpa, tak ke haru. Lagi-lagi kalau terbaca part yang kita mengutuk dia. Naya, naya...

Kat alam maya yang indah ini, siapa pun boleh jadi siapa yang dia nak. Gambar boleh di super-impose kan dengan jayanya. So, tak jadi masalah untuk sorokkan identiti diri.

Dinasihatkan, anda yang berkongsi komputer di rumah... silalah jangan bookmark blog anda ye untuk keselamatan jangka masa panjang. Unless kalau memang intention anda untuk memberitahu orang-orang di rumah anda itu.


-----
Kenapa 3? Cukuplah. Penulis blog ini ada 3 orang, kalau di jumlahkan... 9 jadinya. Tak kan tak cukup kot... 3 itu kan unik! ;) Eh, silalah kalau ada yang sudi nak menambah...



0 style(s):