Monday, February 12, 2007

nasib II

Sahabat yang bercerita pasal angan-angan.
Sahabat yang bercerita pasal awan-awan.

Aku nak cerita apa pulak eh?
Oh. Aku nak cerita pasal nasib. Pasal orang-orang yang streotype. Pasal orang-orang yang buat aku rasa macam nak jentik buang daripada bahu aku.

Sebenar-benarnya, aku pun belum yakin sangat sama ada nasib aku ini berubah ke arah kebaikan ataupun sebaliknya. Aku tak sepeka nujum cik belalang, yang boleh merasakan sesuatu tanpa perlu diberitahu. Tapi aku setuju sangat dengan pemikiran dia; yang angan-angan itu adalah suatu yang percuma dan indah. Kita boleh merancang suatu perancangan terbaik untuk hari-hari yang mendatang, tapi yang menentukannya bukankah Allah s.w.t?

Ya, aku sedang merancang sisa-sisa hidup yang ada. Aku pun bukannya makin muda kan. Dah boleh aku bayangkan yang permulaan jalan hidup kali ini akan menjadi sangat sukar. Dan aku mungkin akan menyerah sekali-sekala, memberontak dalam diam, tapi aku tau.. Allah akan bersama orang-orang yang sabar, Insya-Allah :)

Pasal stereotype.

Aku dari dulu lagi dah jelik dengan orang-orang macam ni. Jadi kenapa aku harus mempedulikan mereka? Lebih baik aku bayangkan perjalanan hidup aku daripada membuang masa berfikir tentang apa yang mereka fikirkan pasal aku. Kan?

Siapa lah yang aku nak jentik sangat tu?
Hehehe. Itu kita tunggu dan lihat :P

Aku dah ada cita-cita. Cita-cita yang dulu pernah aku fikirkan, tapi tersasar dek 'kehebatan' orang-orang di Kementerian Pelajaran barangkali? Aku akan sampai di situ. Nanti. Tengok lah :)

2 style(s):

Anonymous said...

adakah kamu bercita-cita untuk bergelar 'CIKGI'?

hehehe.. tunggu dan lihat eh?

Anonymous said...

Saya tidak mempunyai minat dan bakat untuk menjadi CIKGI.. hehehe, something bigger tapi kita tengok la cemaner kan ;)