Sunday, May 25, 2008

kawan-kawan

two major events happened in this month.

1) eisya's engagement.

CONGRATULATIONS MAKCIKKKK! (siapa dah bertunang adalah eligible untuk digelar makcik :p). yeah, from what i heard she has gone through quite a storm just to get where she is right now. and then, the worst scenario happened, this time i was there to actually saw it happened. she cried in front of me for the the first time since we knew each other.

but she's one strong woman, i tell you. dan sekarang, walaaaaahhhh! sudah bertunang. dan akan mengakhiri zaman daranya tidak berapa lama lagi (insya-allah). wehuuuu!

lin & i almost couldn't make it to her engagement party. me with WCIT, lin got stuck in bukit beruntung. hahahaha mesti sya dah bengang gila! but, atas nama persahabatan, cewah, aku yang dah separa zombi ni gagahkan jugak la pergi tengok dia. it was around 9 pm masa tu. lin pun gagah jugak balik kl.

sampai kat rumah dia, eh eh boleh tak minah ni tak mandi lagi? still in her sweet, white kurung. bagi kitorang makan sedap. peh. tour her new house.

then there was this young boy named kimi ke ek, aku hilang ingatan dah. he was so cute. tapi sombong. eleh memula je. aku dengan lin tekel punya tekel punya tekel, yes! dapat jugak kat aku! muahahahahahahaha! lasak dia ya rabbi. just ask lin and sya. lucky i am made out of steel (???). and like other boys yang ada dalam dunia ni, sedikit gatal la jugak. he was like suka duduk ngesot kat celah-celah aku, and there was one time he actually rested his head on you-know-where (aku pun tak sedar lah. ahahaha). oh honey, i can't feed u that :p

which bring us to that unforgettable event, kereta rosak di tengah LDP. the end.


2) lin's birthday

i have always known on what she wants on her birthday. materialistically, after the so-called incident, i couldn't afford to buy her something. but i still want to spend la on her. cuma tak tau macam mana. so, hehehe, can i wrap ayie instead as a gift? wakakakakakakaka!

my problem was how to get hold of ayie. dulu ada la simpan no telefon dia pastu aku buang. ym id pun tak tau. jadi dengan tak malunya aku mintak la kat lin. konon nak tanya pasal petronas. hahaha. but i know lin is smarter than that :p

mind you, i have never spoke to ayie ok. tapi sebab kawan punya pasal, ehem, terpaksa la keluarkan skill mass-comm kan. huhuhuhu.

it took quite a while to convince ayie into joining us. the party, i mean. ala banyak songeh pulak mamat ni (hahaha!). aku tau dia nak ikut tapi dia segan. hello. aku ni lagi penyegan tau tak? ahahahahaha. but, i told him some things, ehem, and finally, yes! berjayaaaa!!!

so, after work i went and picked all of them up, last sekali baru ayie. terkejut beruk minah tu tengok ayie ada! ahahahaha sampai nangis-nangis. tu lah. terer tak terernya aku ni kan. then we went straight to the curve. lapar okay.

sementara tunggu sya, jalan-jalan kejap. and i bought lin the cuppacake chic. GILA SEDAP OK! TAK PERNAH AKU RASA CUPCAKE SESEDAP ITU! pastu makan kat marche. oh the pizza la yang aku target dulu. lantak. perut lapar gila ni.

tiup-tiup lilin, nyanyi sikit, makan-makan, amik gambar. wow. and called the night early sebab aku memang ngantuk tahap gaban.

oklah. sekian report pada bulan ini. bulan depan takde birthday sapa-sapa kan? aahaha ok. cau!

1 style(s):

Cik Cah said...

UWAAAAA....
mek, giler babas punya summary. saje lah tu nak buat orang nangis! kang jadi alice in the wonderland baru tau...

but as you said, I'm strong woman... (pengakuan ikhlas ni) with a fragile heart! kekekek...

I LoVE YoU, mek banana!