Monday, October 15, 2007

post-raya

13/10/2007

yey raya! tapi sebenarnya tak rasa *sexcited sangat pun. tengahari tu jugak kitorang berkonvoi ke man-tin dengan dua kesilapan besar; barang yang dibawa banyak gila sampai berat je kereta aku nak berjalan, dan kesilapan kedua adalah PLUS highway. Jam sepanjang-panjang dari upm kot. 2 jam lebih baru sampai. gila. dengan aku-aku sekali jadi gila. melalak dalam kereta. lantak!

sampai rumah relaks je semua orang. malam tu sedara-mara datang beraya dan lepak-lepak kat rumah aku sebab time tu je derang boleh berborak dengan ayah. esok nak open-house kan. tak mung lar. aku pun tido awal. tau esok nak kena kerja keras nih. cewah. hahaha.


14/10/2007

huiyo. bangun, kemas rumah, tolong potong lemang, pastu mandi, sambung balik susun lemang comel-comel. bila dah start ramai orang datang tu aku pun cam tak jumpa orang sangat sebab sibuk kat dapur. rajin gila :p. tapi bila anak-anak dara dari jauh telepon cakap nak datang, hehehe terus je *sexcited.

tetiba eh eh anak aku dah sampai! eh cop. anak ke adik? hahaha. dok ngekor bontot aku je dia. pastu terus mintak nak makan maggi. layan je aku ni. pantang tengok aku hilang sikit, mula la dia tanya mak dia, "where's my friend?". hahaha ah sudah. besfren aku is 7 years old.

sya dan lin akhirnya jejak jugak rumah aku tu kan. hehe. tak sesat pulak tu. korang memang terer ah. tak pasal-pasal tejebak sekali dengan budak 7 years old itu. thanks korang. aku dah boleh jadi mak kan kan kan kan??

well, patutnya sampai petang je. tapi belah malam orang-orang kampung dekat situ still ada yang datang. pastu ada sorang nenek ni, dia tanya sapa kakak sapa adik. terus aku bagi dia kuiz. hahaha. dah aku agak dia nak cakap yang aku ni adik *ding ding ding*. what to do.. :p

anak-anak dara punya turn pulak datang bertandang kat umah. pastu tengok tv ramai-ramai. pastu aku ngantuk gila sebab penat sangat kot. pastu derang balik, aku pun tido krohhh krohh krohhhhhhh.. (kesian aku kena tido kat sofa)


15/10/2007

yey nak pegi beraya. pegi la rumah pak long kek somban. jaoh jo den raso. mak long goreng mi. alamak. tapi lapar punya pasal, den toju yo.

lepas tu melawat umah abang ngah. bini dio goreng mi jugak. haiyaaaa. tapi kek batik dia memang meletop! nanti kena mintak resepi nih. he he he.

balik, sesiap kemas barang kemas rumah, balik kl. ikut jalan lama. ada sedikit tragedi. di mana smart tag adalah bengong. buat malu jek. dua-dua kali kena camtu. nasib aku macam relak n cool gitu. wahahaha.





apa-apa pun, takleh lawan tragedi sya dengan lin. datang beraya umah aku, time nak balik terus keta tak mau start. keh keh keh. tu la. keta pun tanak balik. dia suka umah aku tu. apa kes? hahahahahahahahaha. pastu aku tengok ayah aku kan time nak bukak depan tu cam senyum je manjang.

aku tanak makan sangat la. lepas ni memang nak berenang balik.


*sexcited = kredit untuk geng kak amyz for this new vocabulary :p

2 style(s):

Amyz! said...

Sexcited!! Hahahaha. I pun sexcited tadi keluar dengan u ols! Muahs!!

Anonymous said...

yerp very adventure ok, next time dtg umah ko kene naek 4wd hahahaha

:P