Tuesday, October 23, 2007

think tank [2]



(lagu ni untuk korang okeh)


mata aku penat sangat. asyik tengok skrin komputer for the whole day. otak pun sama penat. fikir itu dan ini. tapi mujur ada sesi bergambar secara puaka di pagi hari, sesi bersama 'joker' kesayangan aku yang nampaknya dah kembali ceria, dan juga sesi bergelak sakan mengimbau kenangan lalu saat nak tunggu waktu balik. mood pun biasa-biasa saja. boss kecik main baling-baling paper clip kat aku. boleh?

tapi, hari ni aku macam monotone sangat. flat. mendatar. yela, aku gelak-gelak jugak tapi dalam kepala ni ada je yang berpusing-pusing. tak ada pulak emo ke. cuma stone. tak ada perasaan. semua macam dah mati.

sesungguhnya ketahui lah bahawa aku terasa macam nak marah sangat. nak meletup. tapi tak boleh. suppressed. aku pun tak faham apa yang nak dimarahkan sangat. tak ada siapa-siapa yang buat onar pada aku pun. complicated kan.

karma? mungkin aku berdosa pada berorang-orang. jadi ini mungkin balasannya. mungkin dosa-dosa itu semua tidak aku sengajakan. sebab seingat aku, pernah sekali je aku sengaja mengamuk pada seseorang. sebab aku tak tahan. dan sudahnya aku dapat nama baru - biatch. tapi walaupun aku tau dia yang bersalah (and i guess he felt the same way about me), aku yang mengalah. minta maaf. kerja memang boleh buat kita jadi rasaksa. susah nak jadi professional.

selalu rasa macam nak tarik diri daripada semua benda. bukan sebab takut. tapi dah letih. bila kita cuba untuk lari daripada perkara-perkara yang kita benci, kita end-up berbalik kepada perkara yang sama. i hate that. but it happens all the time.

kadang-kadang aku cuba nak berlagak cool. malas nak layan, baik diam saja kan? diam aku bukan tanda setuju. tapi tanda ketidak puasan hati. cuma aku senang untuk kembali happy. tekan saja suis kat lengan aku. ahahahahahaha :p

tulisan aku adalah suara hati dan akal yang jujur. lebih baik percaya pada apa yang aku tulis daripada apa yang keluar dari mulut aku. really.

aku tak mau menjadi seorang yang complicated. aku tak mau menyusahkan pemikiran orang lain. aku juga tak mau menjadi hipokrit. what you see is what you get. with some extra features. i think. ahaks.

ok lah. lapang sikit dada dan kepala aku. this might means nothing to you, but it's a big deal for me. jangan lihat dari sudut yang sama. cuba lihat dengan hati :)

4 style(s):

Amyz! said...

Baby, whatever it is, women ARE complicated. Not your fault at all. It because we ARE women.. :-) cheers!!

awin sendiri cakapkan; live life to the fullest. ;-)

Anonymous said...

ehehehe, ye complicated tapi tanak la sampai menyusahkan orang lain. fingers crossed.



oh tapi harini saya sangat gembira kerana 'bakal suami' saya mau datang donggggg bulan depan!!! ahahahahaha

CIda said...

awin.. napa akak baru tau pasal blog ni. huwa huwa (over la plak). tu pun sbb baca blog amyz (hi amy!!).. rindu la sama kamu.. sudah 2 tahun ngak jumpa.

-Kak Syida yg nmpk jek sopan tapi sebenarnya tak.. haha-

Anonymous said...

kak syidaaaaa bebehhhh *pelok ciom*. lama kan x jumpa? bila nak mai kl?