Tuesday, April 29, 2008

LOVE

Songs
Album My happy life by Tom-pi ada lagu L-O-V-E. Aku dah dengar versionnya mula-mula masa LnL Jazz session last year. Tapi aku lagi prefer Natalie Cole yang dendang. Lebih seksi lebih soul.

Movie
Love pada aku tak sampai sangat macam CINTA. Tapi sinetografi dua-dua bagus. Paling aku suka scene mula-mula kat padang ke sawah ntah. Comel sangat. Dalam banyak-banyak aku suka watak budak kecik as Autistic child. She great!
Aku tengah perah otak ingat balik quote dalam filem LOVE yang ditutur oleh Rama pada Iin (feeling2 nama gwe sebab skali imbas baca substitle nampak macam nama gwe hahahahah).

Bunyi maksudnya lebih kurang
"Kita tak boleh putus asa hari ini, kerna esok tidak tahu lagi apa yang akan terjadi"

Kiranya skrip ganti tuturan sharifah A'mani pada Pi*erre An*dre
"Kalau kita nak mesti ada cara"

Kawan aku kata pada aku, love punya miraclenya sendiri. Dan kita perlu percaya pada itu.
Miracle ek mek?? Kalau sembur perfume miracle hari-hari peratusan miracle tu meningkat tak?? hahahahahah

6 style(s):

Anonymous said...

betul la aku cakap. love is a miracle, if you chose to believe in it. senang je.

nak lagi senang kalu, belanja aku makan aiskrim cornetto sundae mcd tu pun dah cukup. nyam nyammmm..

Wirawan Terulung said...

miracle in love hanya seindah percikan bunga api...cantik, tapi hanya seketika.

dan selebihnya terpulang pada kita sendiri untuk mempertahankanya atau membiarkan ia pergi :D

Cik Cah said...

fuiyoo... tetiba wira menjadi pefalsafah tegar,kekekekeke...

i agree dgn cik butterfly.

tapi dalam kes cik blur kita ni, kalau ada petunjuk yang 'salah' sedikit je pun, dia akan letak dinding tinggi menjulang ke langit...

Anonymous said...

being defensive is okay tapi jangan too much & tak kena tempat. but don't worry guys, she's coping.

dan dia sekarang tengah berbunga-bunga okayyyy!!! haahahahaha!

Blur Clairvoyance said...

cehhh

siut je sorg2 :P

Anonymous said...

hrmm wira oo wira.

mungkin ko sendiri tak percaya pada cinta sepenuh hati ko kot??

love doesn't necessarily comes in the easiest form. take it from me.

but now i know why people say that when you're in love, nothing else matters.

honestly, pada aku ek, hari ini lebih penting. sebab kita tak tau apa nak jadi esok lusa. so, live every day as if tomorrow is not coming :)